Від придбання (виготовлення) до продажу (ліквідації, іншого вибуття). Особливості операцій з основними засобами під час війни.
Вартість участі у вебінарі 2150,00 грн. без ПДВ
Вартість участі у семінарі 3150,00 грн. без ПДВ
Можлива оплата з ПДВ
ДОПОВІДАЧ:
Самарченко Олена Романівна:
Незалежний консультант з питань оподаткування та бухгалтерського обліку, автор численних статей і публікацій в бухгалтерській пресі, Кращий консультант по оцінкам слухачів семінарів.
Програма
Невиробничі основні засоби в податковому обліку:
- що таке невиробничі основні засоби. Критерії віднесення об’єктів до невиробничих. Наскільки коректно використання таких критеріїв, як «прибутковість» чи «без них можна обійтись»;
- тимчасове невикористання основних засобів (сезонний характер використання, призупинення діяльності та інш.). Чи можна такі випадки прирівнювати по невиробничого використання?
- які нормативні документи допоможуть обґрунтувати виробниче використання об’єктів;
- особливості оподаткування, в тому числі відображення операцій з ремонту, з продажу. Корегування фінрезультату при продажу невиробничих об’єктів основних засобів;
- відновлення раніше втраченого податкового кредиту (корегування «негосподарчих податкових зобов’язань») з ПДВ при зміні напряму використання невиробничих об’єктів основних засобів (при продажу, при переведенні до складу основних засобів.
Визнання (відображення в обліку) основних засобів. Аналіз загальних правил:
- об’єкти дешеві та дорогі, довготривалого та короткотривалого використання.
- Податковий критерій віднесення об’єктів до «малоцінки». Як правильно оформити документи, щоб «прирівняти» бухгалтерський та податковий облік?
- які первинні документи необхідно скласти для підтвердження статусу об’єкта як основного засобу чи малоцінки;
- розділення цілого об’єкта на окремі складові. Наскільки це вигідно, якими законодавчими нормами керуватись;
- встановлення ліквідаційної вартості, що дорівнює нулю: наскільки це коректно та/або штрафонебезпечно;
- первинні документи, необхідні для податкової амортизації (накази, акти введення в експлуатацію);
- придбання об’єктів для одночасного використання в оподатковуваних та неоподатковуваних ПДВ операціях. Помилки, що їх припускаються в обліку.
Придбання (отримання) основних засобів:
- за грошові кошти, в тому числі у нерезидента. Вплив «валютних» правил на вартість об’єкта. Корегування оподатковуваного прибутку у випадку придбання основних засобів у нерезидента, що зареєстрований в країні з переліків Кабміну;
- в якості внеску до статутного капіталу;
- на безоплатній основі
- оприбуткування основних засобів, що були виявлені при інвентаризації;
Визнання ліквідаційної вартості та можливості її перегляду
Амортизація основних засобів:
- перегляд методу нарахування амортизації. Коли це можливо, які будуть податкові наслідки;
- прискорена податкова амортизація певних груп основних засобів. Хто та за яких обставин може її застосувати
Призупинення амортизації:
- при сезонному використанні об’єктів основних засобів;
- при консервації. Що таке консервація, якими нормативними та внутрішніми документами слід керуватись підприємствам
- при проведенні ремонтів, реконструкції, модернізації, консервації;
- які документи необхідно (бажано) складати.
Технічне обслуговування, ремонти, поліпшення основних засобів:
- витрати, пов’язані з технічним обслуговуванні: і не ремонти і не поліпшення. Якими документами підтвердити класифікацію витрат в якості витрат на техобслуговування;
- заміна шин и акумуляторів на автомобільному транспорті. До яких видів витрат віднести їх вартість. Момент визнання витрат по шинам та акумуляторам (при встановленні на авто, при повному вибутті);
- класифікація ремонтних витрат (розділення на витрати періоду та витрати, що капіталізують). Хто здійснює таку класифікацію та як її підтвердити документально;
- облік матеріалів і запасних частин, отриманих при проведенні ремонту. Чи визнавати дохід від «безоплатно отриманих» запчастин?
- відображення у складі ремонтних витрат заробітної плати працівників та інших витрат;
- відображення ремонтних витрат безоплатно отриманих основних засобів.
Переоцінка основних засобів в бухгалтерському та податковому обліку:
- підстави для проведення бухгалтерської переоцінки. Процедура її проведення.
- як бухгалтерська переоцінка враховується при визначенні об’єкта оподаткування податком на прибуток.
Вибуття основних засобів в результаті продажу (в тому числі безоплатній передачі):
- принцип визначення оподатковуваного прибутку. Корегування та податкові різниці, що визначаються при продажу та/або ліквідації основних засобів;
- як визначити базу оподаткування ПДВ при різних операціях з вибуття основних засобів. Донарахування податкових зобов’язань при продаже об’єктів. Вплив оціночної вартості на облік ПДВ;
- вибуття/знищення об’єктів в результаті бойових дій. Які документи необхідно мати для ненарахування ПДВ-зобов’язань.
Ліквідація (списання) основних засобів:
- відображення в обліку прибутку вартості об’єкта, що ліквідується. Як врахувати ліквідаційну вартість, якщо вона не дорівнює нулю;
- чи необхідно донараховувати податкові зобов’язання з ПДВ. Як правильно оформити документи, щоб мати можливість для ненарахування ПДВ;
- облік запасів, отриманих від ліквідації. Норми ПКУ та думка податкових органів
Орендні операції:
- облік ремонтів відповідно до правил бухобліку. Оцінка економічної суті ремонтів, що проводяться;
- ремонт, проведений орендатором та переданий безоплатно орендодавцю: які наслідки можливі для орендодавця;
- вимушене призупинення використання об’єкта, що орендується. Які документи необхідно оформити з орендодавцем.
Вартість участі у вебінарі 2150,00 грн. без ПДВ
Вартість участі у семінарі 3150,00 грн. без ПДВ
Можлива оплата з ПДВ
Місце проведення:
м. Київ, вул. Михайлівська,1/3, готель “Козацький”